Het vakantieverslag van Marc en Annet - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu Het vakantieverslag van Marc en Annet - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu

Het vakantieverslag van Marc en Annet

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg M.

16 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

Deze keer de belevenissen van Marc en Annet. Zij hebben ons een week lang veel gezelligheid gebracht.
Uiteindelijk met wat vertraging zijn we vrijdagavond aangekomen in Molde. Daar hebben Maarten en Manon ons van het vliegveld afgehaald. Na wat gekletst te hebben zijn we moe ons bed ingedoken. De volgende morgen toen we ons gordijn van de slaapkamer opentrokken hadden we een supermooi uitzicht. Zowel de zaterdag als de zondag zijn we met z’n vieren op pad geweest en hebben Maarten en Manon ons wat van de omgeving laten zien. Door de weeks moesten Maarten en Manon allebei werken dus hadden we de tijd overdag aan ons zelf.
We mochten de auto van hun gebruiken om het land verder te verkennen. Dit hebben we ook gedaan. Maandag en dinsdag zijn we met de auto om verschillende fjorden heengereden. Hier hadden we mooie uitzichten onderweg. Op sommige punten stapten we uit en genoten van de omgeving. Het viel ons op dat het soms muisstil was. Als het water in de fjorden heel rustig was kun je heel mooi de weerspiegelingen van de bergen in het water zien. Dinsdag hebben we de Atlantic Road gereden. Dit was ook zeker de moeite waard. De Atlantic Road is een groep eilanden wat aan elkaar ligt door middel van bruggen. Zowel maandag als dinsdagavond hebben we gezellig een biertje gedronken en een spelletje gedaan.
Woensdag hebben we een georganiseerde bus/boot reis gedaan. We zijn om 8.00 uur met de bus naar de Trollstigen gereden. Daarvan beweren ze dat er de trollen hebben gewoond. Je hebt daar mooie watervallen. Vervolgens zijn we naar de Geiranger gereden. Dat is het eind van de fjord. Vandaar uit zijn we overgestapt op een groot cruise schip. We vaarden langs “de zeven zussen” Dit zijn zeven watervallen bij elkaar. Vervolgens zijn we Ålesund gevaren, waar we ongeveer 25 minuten van de boot af mochten. Daarna zijn we doorgevaren naar Molde, waar Maarten ons rond 21.15 uur ophaalde. Donderdag hebben we een bergbeklimming gedaan. De Trollkirka, dit is een bergbeklimming van 4km omhoog. Het was een pittige tocht, je liep over rotsen en grote keien. We hebben we er ongeveer 1,5 uur over gedaan om boven te komen. Boven aangekomen waren we nat bezweet. Na een korte pauze zijn we de grot ingegaan om de waterval te bekijken. Het was in de grot koud, nat er vooral donker, maar zeker de moeite waard. Daarna stond ons de diepe afdaling weer te wachten. Na het avondeten zijn we samen met Maarten de stal ingegaan om te zien hoe het melken daar gaat. Die avond zijn we met z’n vieren wezen wild kijken. We hebben een eland met een kalf gezien ( wat daar weinig voorkomt) en ook hebben we een hert met een veulen gezien. Helaas hadden we toen geen fototoestel bij ons. Dit is niet de eerste keer dat we dat vergeten waren. De eerste dag dat we met z’n tweeën op pad gingen waren we ons toestel ook al vergeten. Dom hè! Vrijdag had Maarten vrij en zijn we met z’n drieën wezen vissen. De eerste keer dat Maarten het aan Marc voordeed had hij meteen al twee koolvissen aan de haak zitten. De eerste keer dat Marc de hengel uitgooit heeft hij er ook al een koolvis aanzitten. Dit gaf ons goede moed voor de dag. Als Marc niet snel wat vangt is het bootje voor de gezelligheid veeeeel te klein. Uiteindelijk hebben veel soorten vissen gevangen zoals: koolvis, makreel, knorhaan, schelvis, kabeljauw en een zeester van circa 2 cm groot( was niet de bedoeling). Maarten heeft nog wat grotere vissen gevangen. De grootste van een koolvis van circa 70 cm lang. Bijna alle vissen hebben we weer teruggezet in het water. Alleen de 2 makrelen hebben we meegenomen voor de BBQ. Na het vissen zijn we bij Manon op het werk wezen kijken, en haar mooie muurschildering bewonderd. Deze avond hebben we gezellig afgesloten met een BBQ en natuurlijk ook weer een lekker glaasje eigen gebrouwen bier van Maarten. We hebben hem aardig door de voorraad heen geholpen. Zaterdagmorgen om 6.50 uur zijn we weer vertrokken met het vliegtuig naar Nederland. Onze week vakantie is voorbij gevlogen. Het was voor ons een hele mooie en gezellige vakantie. We hebben een duidelijke indruk gekregen hoe hun leven in Noorwegen is. Als de omgeving daar met eigen ogen ziet is het velen malen mooier dan op de foto’s. We willen Maarten en Manon dan ook bedanken voor de gastvrijheid. Groeten Marc en Annet.

• 16 Augustus 2009 - 15:12

Irene:

Hoi hoi,

Zo sneller reageren kan bijna niet volgens mij. Nu ga ik snel het verhaal lezen en de foto's bekijken.

Groetjes Irene

• 17 Augustus 2009 - 17:30

Annet:

Hoi Maarten en Manon,
    Bedankt voor het plaatsen van ons verhaal.Het is wel gek je eigen verhaal te lezen. Over 2 weken mogen jullie zelf weer een verhaal schrijven.

Groetjes uit Ruurlo

• 27 Augustus 2009 - 21:52

Anny Zomer:

Hoi Marc en Annet.

Wij hebben jullie verhaal met veel plezier gelezen.
    We kunnen ons precies voorstellen hoe jullie hebben genoten van het mooie land.Wij hadden dat ook zeker niet willen missen.