2 op reis - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu 2 op reis - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu

2 op reis

Door: Gerben en Irene

Blijf op de hoogte en volg M.

04 Mei 2008 | Noorwegen, Oslo

2 OP REIS VERSLAG
Deze week krijgen jullie geen weblogverhaal van ons, maar hebben wij de digitale pen overgedragen aan onze gasten en kunnen jullie lezen hoe zijn Noorwegen hebben ervaren:

Aan ons de eer om ook een keer een stukje te schrijven op de Weblog van Manon en Maarten in Noorwegen.
Wij zijn 5 dagen bij hun op bezoek geweest. En het was geweldig!! Ten eerste om Manon en Maarten weer te zien en lekker bij te kunnen kletsen (afwassen, stofzuigen, boodschappen doen enz. enz. enz.) en ten tweede om een heel klein stukje van dit geweldige land te zien. Hierbij een kort verslag van ons verblijf.
We zijn op Koninginnedag vertrokken van Schiphol naar Oslo. We hadden in Oslo ongeveer 40 minuten om over te stappen op het vliegtuig naar Molde. Het is ons als “ervaren” vliegers gelukt om dit te halen. Vanuit het vliegtuig konden we de besneeuwde bergtoppen al zien liggen en ja hoor opeens zagen een recht stuk weg aan de oever van een fjord liggen. Dit bleek het vliegveld te zijn en zijn hier dus geland. Maarten heeft ons opgehaald bij het vliegveld. Vanaf toen hebben we onze ogen uitgekeken naar het prachtige landschap. Die avond moest Maarten nog melken. Zoals al op het weblog te lezen gaat dit heel anders dan in Nederland.
Donderdag zijn we “even” naar de Bazar geweest. Dit is wel een heel ander soort Bazar dan in Nederland. Het komt erop neer dat er een aantal verlotingen werden gehouden. We hebben ook nog wat gewonnen, waaronder een mooie atlas uit 1986 voor Maarten. Een paar uur later waren de prijsjes op en de Bazar afgelopen. Het was leuk om een aantal van de bekenden van Manon en Maarten te ontmoeten. s' Avonds zijn Maarten en Gerben wezen vissen op het fjord. Althans Maarten vissen en Gerben roeien. De vis voorraad is hiermee weer een beetje aangevuld.
Vrijdag zijn we s' morgens naar Manon haar werk geweest. We hebben het schilderij bekeken. Die is echt heel mooi. Als je uit 1 van de ramen kijkt zie je hetzelfde. Gerben heeft zich vergaapt aan alle machines in de werkplaats. Alleen de knek machine waar Manon het wel eens over heeft en waar zij het Nederlandse woord niet van kent, kent hij ook niet dus weten we nog steeds niet wat het Nederlandse woord voor “knekken” is. s' middags hebben we rondgereden door de schitterende natuur van Noorwegen, je kijkt je de ogen uit. Langs de fjorden, sneeuw op de meeste bergtoppen, kronkelende bergbeekjes, heel veel watervallen, groene valleien, bos, tunnels, steile bergwanden, hier en daar een verdwaalt huisje cq dorpje en onbegaanbare weggetjes – PRACHTIG.
Zaterdag zijn we naar Molde geweest. We wilden naar het hoogste punt klimmen maar dit was wel erg stijl dus zijn we toch met de auto gegaan. Hier hadden we ondanks dat het heiig was toch een prachtig uitzicht.
Daarmee was de zondag al weer aangebroken. De dag waarop we vertrekken.

Manon en Maarten hierbij willen we jullie bedanken voor de super gezellige dagen en willen we tegen iedereen zeggen dat Noorwegen een super mooi land is!!!!!

Gerben en Irene

• 04 Mei 2008 - 16:11

Anny Zomer.:

Wat leuk om het reisverslag te lezen van "DIE TWEE" Zo te lezen hebben ze het naar hun zin gehad en naar ik aanneem jullie ook. Even weer lekker nederlands bij kletsen. De rest hoor ik vast via Skype of van Gerben en Irene.

Groetjes uit Vierakker.

• 04 Mei 2008 - 16:38

Annet:

Hoi, Wat leuk dat Gerben en Irene een stuk over Noorwegen hebben geschreven. Zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt. Het maakt me wel nieuwsgierig.
    Zal voor jullie ( M & M ) ook wel gezellig zijn geweest. Ik denk dat de dagen voorbij zijn gevlogen.
    Groetjes Annet.

• 04 Mei 2008 - 19:50

Janet:

Hoi Manon en Maarten,

Ik denk dat jullie na dit leuke reisverslag binnenkort wel meer bezoek kunnen verwachten. Het land en de gastman en vrouw zijn, weet ik ook uit eigen ervaring, de moeite van een bezoekje waard.

Groeten,

Janet