Nog 1 weekje werken.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu Nog 1 weekje werken.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu

Nog 1 weekje werken..

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg M.

19 April 2009 | Noorwegen, Oslo

Af en toe valt het niet mee om weer te bedenken wat wij deze week moeten schrijven. Afgelopen week was een hele gewone, beetje saaie week. Om nu iedere week over vissen en boswerkzaamheden te schrijven is ook zo wat.
Op de televisie kan ik aan de kleur van de mensen zien dat Nederland al een aantal weken mooi weer heeft. Iedereen heeft al een lekker bruin kleurtje. Wat zullen wij straks afsteken met ons blanke kleurtje! Gelukkig hebben wij afgelopen week een aantal keren buiten kunnen koffie drinken; Lekker in het zonnetje. Ook al is het dan maar 10 graden, uit de wind en in de zon kun je je even lekker opladen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik vorig jaar zo gesnakt heb naar het voorjaar. Misschien komt dit omdat wij toen nog onder de indruk waren van alle nieuwe ervaringen. Eigenlijk weet ik niet meer wanneer de temperaturen aangenaam werden. Wanneer ik aan de Noren vertel dat ik echt voorjaar wil, zeggen ze:” Tja Noorwegen kent alleen maar zomer en winter”. Dat gevoel heb ik nu ook. Ik ben mijn dikke truien en winterjas wel een beetje zat en wil gewoon weer een t-shirt aan en zonder jas naar buiten kunnen wandelen. Nu maar hopen dat jullie niet al het mooie weer op maken voordat wij er zijn.
Wel fijn dat wij volgende week in Nederland zijn. Niet alleen omdat wij dan weer bij kunnen kletsen, maar ook om even de stress op het werk te ontlopen. Zoals ik al verteld heb, hebben wij een grote order voor Dubai. De meubels voor de eerste 2 boten moeten over 5 weken in Dubai zijn. Dit betekend dat de eerste containers met de meubels over 2 weken naar de haven moeten om verscheept te worden. Dit op zich zelf is dit niet zo spannend, maar de laatste meubels liggen nog op de tekentafel. We gaan namelijk een nieuw design introduceren en deze lijn is aan de klant in Dubai verkocht. Van deze meubellijn zijn alleen een paar demomodellen gemaakt, maar verder is alles nog in ontwikkeling. Op dit moment worden de technische beschrijvingen gemaakt en ook hier komen nog verschillende fouten mee naar voren. In de aankomende weken moet er dus ongelofelijk veel werk verzet gaat worden. Ik begin te hopen dat kabouters echt bestaan en dat zij s'nachts, wanneer iedereen slaapt, ons een handje zullen helpen. Wanneer de eerste containers verzonden moeten worden, ben ik in Nederland en gaat er dus een heleboel van deze stress lekker aan mij voorbij. Natuurlijk mogen wij niet klagen over de hoeveelheid werk die ons te wachten staat nu het economisch even wat minder gaat. Wij verkeren in een luxe positie met een gevulde orderportefeuille.
Aanstaande zaterdag vertrekken wij dus weer lekker even naar Nederland. Afgelopen week hebben wij het er over gehad over wat je het meest mist. Veel mensen zeggen dat ze de drop missen, de Nederlandse kaas en het lekkere brood. Drop is lekker en de kaas ook, maar echt missen, nee dat niet. Wat wij missen is toch de gezelligheid en de mogelijkheid om zomaar even ergens naar toe te kunnen. Zoals bij voorbeeld even naar de stad. Molde is een stad waar je alles wel kunt kopen, maar de winkels en dit centrum hebben wij nu wel een keer gezien. In Nederland kun je kiezen uit verschillende steden zonder uren onder weg te zijn. Naar een concert gaan als je er zin in hebt.. Niet dat wij dit veel deden, maar als je dit wilde kon je er zo even heen. Hier moet je eerst een hele reisplanning maken. Verder begin ik nu lekker warm eten te missen. Het eerste jaar had ik hier helemaal geen last van, maar nu begin ik de variatie wel een beetje te missen. Volgende week kunnen wij eindelijk weer eens boerenkool met worst eten. Mmm, wat heb ik hier zin in. Lekker witlof met kaassaus. Witlof kun je hier af en toe wel krijgen, maar niet altijd.
Die gezelligheid en het lekkere warme eten, volgende week gaan wij de schade helemaal in halen!

  • 19 April 2009 - 15:57

    Mam.:

    De boerenkool en de worst is ingekocht en ligt al op jullie te wachten in de vriezer. De gezelligheid proberen wij al op orde te brengen, door bier, pisang ambon en lekkere hapjes te verzamelen. Ons borreluurtje op Zaterdag bestaat nog altijd.Dus als jullie Zaterdag aankomen kunnen jullie meteen aanvallen.

    Wij verheugen ons op jullie komst, en we hopen er een gezellig weekje van te maken zodat jul;lie er weer een poosje tegen kunnen.

    Groetjes Pap en Mam.

    Ps. De witlof koop ik wel als jullie hier zijn.

  • 19 April 2009 - 17:51

    Marinke:

    He M&M,

    Leuk dat jullie even naar Nederland komen, daar zal de familie vast heel blij mee zijn! Mocht je je (ondanks een waarschijnlijk superdruk programma nog vervelen) dan ben je hier natuurlijk ook van harte welkom!

    Mischien is het een goed idee om eens even naar een tuincentrum of Welkoop te gaan en even spul in te slaan voor je eigen moestuin. Witlofzaad, worteltjes, boerenkool, noem maar op. Dan heb je toch nog lekkere Nederlandse groenten uit éigen tuin!
    Kun je die Noren eens kennis laten maken met heerlijke boerenkool!!

    Heel veel plezier in Nederland en geniet er maar van!

    groetjes Marinke

  • 19 April 2009 - 19:46

    Janet:

    Hallo Maarten en Manon,

    Wij verheugen ons ook op jullie komst volgende week. Het weer is hier nog steeds erg fijn. Ik hoop dat dat in jullie vakantie week ook zo zal zijn. Als het volgende week zondag mooi weer is, zou het leuk zijn om met z'n allen naar jouw voormalige appelboom te gaan. Verder heb ik van de kabouters vernomen dat de meubels voor Dubai pas verscheept gaan worden als jij terug bent uit Nederland. Dus bereid je daar maar vast op voor. Veel succes de komende week en tot snel. Groeten Janet. ps Renee verheugt zich ook erg op jullie komst.

  • 19 April 2009 - 20:05

    Rob Langedijk:

    kan ik ook niet eens even op dat borrel uurtje meedoen ben net zo eenzaam als manon

  • 20 April 2009 - 06:31

    Irene:

    Hoi hoi,

    Als je denkt dat je teveel afsteekt bij de Nederlanders kom je gewoon even naast mij lopen. Dan valt het allemaal weer reuze mee. Nog heel veel succes met al het werk deze week en tot VOLGENDE WEEK!!!!!! Joepie.

    Groeten Irene

  • 20 April 2009 - 17:34

    Xandre:

    Hoi,

    Ik zag dat iemand anders ook al met de suggestie kwam om zaad in te kopen. Ik heb echt geen groene vingers, maar boerenkool kan gewoon niet mislukken. Het groeit zogezegd als... kool! Ideaal ook dat het goed tegen vroege vorst kan (en dat zelfs nodig heeft!). Mijn vriezer zit er altijd vol mee.
    Groetjes!

  • 20 April 2009 - 19:25

    Annet:

    Hoi, Nog veel werkplezier aanstaande week en veel succes met de reis naar Nederland.
    Zo te lezen heeft Annie de boerenkool al helemaal voorbereid, lekker. Geniet er van en tot volgende week. Ik heb er nu al zin in om jullie weer te zien en te spreken. Dat is er de vorige keer dat jullie hier waren ook niet echt van gekomen.

    Groeten van Annet en Marc

  • 21 April 2009 - 19:57

    Gerben:

    Hoi Manon & Maarten

    Manon ik weet nog waneer het vorig jaar de temperatuur bij jullie aangenaam werdt, dat was toen wij bij jullie kwamen toen was het in Nederland kouder dan in Noorwege. We konden meteen onze jas en trui uit doen.
    Ik kijk al uit naar jullie bezoek. Tot volgende week. Goede reis.

    Groet Gerben

  • 23 April 2009 - 19:12

    Anja:

    He Manon,
    Wat grappig dat we nu allebei bezig zijn met scheepsinterieurs. Het kan inderdaad flink stressen zijn, maar van het einsresultaat kun je alleen maar heel erg trots zijn. Een hele goede reis naar hier komend weekend en geniet ervan! Groetjes van ons drietjes uit Arnhem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2009

De laatste

11 Oktober 2009

Weer op Nederlandse bodem

27 September 2009

Hoofdstukken afsluiten

13 September 2009

Verrassingen

30 Augustus 2009

Aftellen
M.

het nieuwe avontuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 98321

Voorgaande reizen:

17 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

24 Februari 2020 - 30 November -0001

Opnieuw terug naar Noorwegen

Landen bezocht: