De illusie dat er in Scandinavië geen mensen wonen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu De illusie dat er in Scandinavië geen mensen wonen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van M. Zomer - WaarBenJij.nu

De illusie dat er in Scandinavië geen mensen wonen

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg M.

24 Mei 2009 | Noorwegen, Oslo

Wat een heerlijk voorjaarsgevoel geeft dat: koeien grazend in de wei tussen de altijd vrolijk ogende paardebloemen. Afgelopen dagen is het heerlijk weer geweest en in een week tijd zijn de Lupinnen de grond uit geschoten en zitten ze al volop in de knop. Nog even en dan staan ze volop in bloei. Deze bloemen vind ik zo schitterend dat ik er al weken naar uit kijk om ze weer in bloei te zien staan. Deze week is ook het jongvee naar buiten gegaan. Wat moet dat een ervaring zijn voor deze dieren. Na een winter in een hok van een aantal vierkante meters in een enorme grote wei. Eigenlijk kun je het geen wei noemen, want het gewoon een stuk berg wat met een beetje lint is afgezet. Geweldig toch dat deze dieren zo mogen opgroeien. De keerzijde hiervan is wel dat ze na een zomer met volop ruimte van de winter weer terug moeten naar dat hok met beperkte afmetingen.
Terwijl in Nederland de boeren al bezig zijn om de 2e snede van het land te halen, staan hier de grasmaaiers nog in de schuur. Erg lang zal dit wel niet meer duren want het gras staat op verschillende plekken al 2 kontjes hoog. Vanochtend zag ik bijna een ree over het hoofd, omdat alleen de kop nog maar boven het gras uit kwam.
Het is ongelofelijk maar waar, vandaag gaan er 2 containers met meubels richting Dubai. Dit betekend niet dat de projecten afgerond zijn, maar we zijn op de goede weg. Het zijn 2 projecten die wij moeten leveren en van 1 project zijn nog steeds niet alle technische beschrijvingen klaar. Ondertussen maak ik mij er niet meer druk om. Ik zie wanneer er weer een container vol is. Eerst maakte ik mij er wel druk en kon er zelfs in bed nog zorgen om maken. Maar wanneer zelfs de manager er zich geen zorgen om maakt, hoef ik mij er al helemaal geen zorgen over te maken. Zelfs de transporteur is er een beetje laconiek onder geworden.
Het werk begint zich nu wel een beetje op te hopen, want er staan nog heel wat projecten gepland voor de zomervakantie en deze lopen nu ook allemaal vertraging op. De zomervakantie begint al over 6 weken dus wij hoeven nog even niet bang te zijn dat wij zonder werk komen te zitten.
Het is grappig om op televisie te horen hoe mensen tegen de Scandinavische landen aankijken. Afgelopen week zaten wij naar een natuurprogramma en werd ook aandacht besteed aan een vogeltje die overwintert in Scandinavië. Doordat dit vogeltje uit Scandinavië komt, is het helemaal niet bang voor mensen. Dit komt volgens de presentator doordat ze in Scandinavië helemaal geen mensen tegenkomen! Het is een dunbevolkt gebied, maar ondanks dat is het toch wel onwaarschijnlijk dat dit vogeltje, die duizenden kilometers heeft gevlogen, in heel Scandinavië geen mens is tegengekomen.
Zo zijn wij al weer een week verder. De tijd vliegt voorbij. Ookal zijn de de dagen erg lang wanneer het niet donker wordt en heb je het gevoel dat de dagen langer zijn, niets is minder waar.

Het wekelijks schrijven van een verhaal wordt toch wel erg moeilijk. Er gebeurt te weinig om er iedere week nog over te schrijven. Op zondag zit ik met een rood hoofd achter de computer te peinzen waar ik weer over kan schrijven. Daarom hebben wij besloten dat wij om de 2 weken een verhaal gaan plaatsen. Wij hopen natuurlijk wel dat jullie onze verhalen zo trouw blijven volgen!

  • 24 Mei 2009 - 17:23

    Annet:

    Hoi, wat een eer dat ik weer een keer de eerste ben met het schrijven van een verhaal.
    Ik kan me heel goed voorstelllen dat het steeds moeilijker wordt om een leuk verhaal te schrijven. Ik vind het knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden.

    Ook hier in Nederland is het mooi weer. Hier bij ons in de tuin staan de lupinnen al in volle bloei. Het zijn inderdaad mooie bloemen.
    Hier is het ook mooi weer om de BBQ aan te steken. Iedere avond ruiken we wel die lekkere geur. Het is bij ons helaas nog niet van gekomen maar dat zal als het aan Marc ligt ook niet lang meer duren. Dan moet alleen het weer wel een beetje meezitten deze week.

    Groeten en tot over 2 weken.

    Annet en Marc

  • 24 Mei 2009 - 18:14

    Anny Zomer.:

    Volgende week dus geen verhaal. Jammer.

    Wel grappig van dat vogeltje. Is hij jullie nog niet tegen gekomen?

    Wij gaan ons nu voorbereiden voor de reis naar Noorwegen.Het boodschappenlijstje is binnen gekomen via de mail. Ik zie het wel weer gebeuren dat we weer met een afgeladen camper vertrekken.

    Groetjes Pap en Mam.

  • 24 Mei 2009 - 20:36

    Janet:

    Hallo Maarten en Manon,

    Wij hebben inderdaad vandaag heerlijk van de BBQ gegeten. (met echte griekse salades) Morgen en Overmorgen ben ik met Martine in Amsterdam. Het wordt morgen 26 graden, dus terrasjes, here we come.

    Groeten,

    Janet

  • 25 Mei 2009 - 05:56

    Tessa:

    Een begrijpelijk besluit om de frequentie van de verhalen een beetje te verlagen! En natuurlijk zullen we ze blijven volgen!
    Wij gaan komende week op "safari" in eigen land, we gaan 3 dagen struinen over de veluwe met de boswachter (en slapen in een tentje op de hei). Dat soort dingen doen we normaal altijd in het buitenland, maar ook in Nederland kun je leuke dingen doen! (tenminste, wij vinden dat leuk....).
    Groetjes en geniet van het mooie weer!
    Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2009

De laatste

11 Oktober 2009

Weer op Nederlandse bodem

27 September 2009

Hoofdstukken afsluiten

13 September 2009

Verrassingen

30 Augustus 2009

Aftellen
M.

het nieuwe avontuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 98321

Voorgaande reizen:

17 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

24 Februari 2020 - 30 November -0001

Opnieuw terug naar Noorwegen

Landen bezocht: